Česká spořitelna je asi nejstarší hráč na tuzemském finančně bankovním trhu a kromě toho také stále vylepšuje Servis24, své kmenové internetové bankovnictví. Jak už se lze dovtípit s názvu, tuto aplikaci lze používat 24 hodin denně a sedm dní v týdnu.
Internetbanking banky České spořitelny je přístupný každému – fyzickým osobám i podnikatelům. Online přístup k Servisu24 je možný i ze zahraničí a dají se jím provádět všechny běžné operace s účtem. Tedy příkazy k úhradě, sjednávat úvěry, zadat žádost o kontokorent, dobíjet si mobilní telefon nebo si objednat chytrou kartu. Obrovskou výhodou této bankovní aplikace je její jednoduchost, srozumitelnost a přehlednost. Práci zvládne i uživatel začátečník, který jinak počítačům příliš nehoví. Vstupní bránou je pak stránka Servis24.cz
ČSas Servis 24 internetbanking
O přístup do této bankovní aplikace můžete požádat kdekoli v bohaté síti poboček České spořitelny a přihlašovací údaje vám přijdou poštovní zásilkou „do vlastních rukou“, tím pádem je samozřejmě nezná ani banka.
První aktivace pak probíhá pomocí údajů obsažených v dopisu, který takto obdržíte. Dále se přihlašujete pomocí čísla klienta a hesla, které si můžete (a měli byste) změnit z původního. Navíc nejsou potřeba ani žádné certifikáty na ověření klienta, což je příjemná věc navíc.
Aplikace a rozhraní Servis24 je „navázán“ na některý z vašich účtů, ale lze ho samozřejmě propojit s více účty nebo produkty. Je pak možné z jednoho místa provádět transakce na všech účtech, které máte propojeny. Také nastavovat vlastnosti účtů, limity plateb a podobně.
Nedávno se mezi položkami přítomnými v Servisu24 objevila možnost sjednávat jeho prostřednictvím nové produkty i zmíněné banky. Pokud potřebujete novou kartu, můžete si nastavit i design podle svých představ.
Pokud budete měnit debetní kartu, nebo vám bude banka zasílat novou (například po exspiraci nebo poškození), objeví se vám také informace, kam bude tato karta zaslána.
U účtu ke kartě je také možné nově splatit minimální dlužnou částku. Stačí stisknout tlačítko „Splatit“ a objeví se vám nevyplněný příkaz k úhradě.
Podnikatelé najdou například v prostředí internetbankingu také kompletní přehled o pasivních platbách platebních karet.
Novinkou je také bonusový program, v jehož rámci lze získat tzv. ibody. Ty získáváte za nákupy platební kartou, za nákupy u partnerů České spořitelny (cca 40 firem) a je možné je pak vyměnit za věcné odměny, případně třeba slevy na vedení účtu a další výhody. Ibody vám nabíhají také za splácení úvěrů, spoření na penzi, pohyby na účtech a zůstatky – za jednu operaci můžete získat více bodů z různých zdrojů. Počet bodů průběžně vidíte v rozhraní internetového bankovnictví.
Aplikace také ukazuje souhrn úvěrů, splácení i dlužné částky, které vám ještě zbývají. Samozřejmě jsou také uživateli přístupné všechny smlouvy s bankou.
Protože spořitelna spolupracuje s pojišťovnou České spořitelny, najdete v Servisu24 také informace o pojistkách. Majitel těchto produktů tak o nich vidí všechny potřebné informace, ceny pojistek případně koho z rodiny dále zahrnuje.
Veškeré akce a operace, které zadáte skrze Servis24, je potřeba autorizovat pomocí kódů v SMSkách, které vám web zašle. Je to jednoduché – v momentě, kdy chcete odeslat transakci ke zpracování, vám dorazí na váš telefon zpráva s kódem, který zadáte do příslušného políčka. Bez něho se platba neuskuteční.
Lehkou nevýhodou aplikace je platba za používání tohoto webového rozhraní, které klienta stojí 25 korun měsíčně. Lze to ale vyřešit dojednáním dalších programových produktů a cenu tím vykrýt.
Zabezpečení internetového bankovnictví České spořitelny je na velmi dobré úrovni, ale záleží také na tom, na jakém počítači se klient přihlašuje – což už banka neovlivní. Základem je originální nezavirovaný operační systém. Dávejte si také pozor na podezřelé maily – Česká spořitelna NIKDY neposílá mailem nic spojeného s internetovým bankovnictvím. A rozhodně po vás nebude chtít, abyste svoje údaje zadávali někde jinde než jen právě na stránkách Servisu24.