Při cestování do zahraničí na dovolenou si turisté uzavírají cestovní pojištění. Co ale dělat v případě delšího pobytu, který trvá do 90 dnů? V Česku funguje pro občany systém českého veřejného zdravotního pojištění, do kterého ale nejsou zařazováni cizinci pracující například na dohodu o provedení práce nebo přes agenturu. V případě, že se jim stane úraz při nehodě nebo v práci, nemají nárok na bezplatné ošetření. Pro tyto situace existuje naštěstí řešení v podobě komerčního pojistného produktu, který přináší jistotu.
Co je zdravotní pojištění cizinců?
Agenturní pracovníci nebo jejich partnerky přicházející na dočasný pobyt do České republiky nejsou zdravotně pojištěni. V rámci svých zaměstnání totiž neodvádí zdravotní pojištění, proto je potřeba, aby si své krytí sami zajistili. Při onemocnění, úrazu či jakékoli nehodě totiž těmto lidem hrozí, že nebudou ošetřeni nebo dojde k léčení, ale je nutné jej uhradit v hotovosti. Částky za léčbu i banálních onemocnění bývají velmi vysoké, to je důvod, proč experti doporučují komplexní zdravotní pojištění cizinců, které lze uzavřít v SV pojišťovně.
Základní a plus verze
Tato pojišťovna poskytuje u zdravotního pojištění cizinců základní pojištění „Welcome Standard“, které se vztahuje na onemocnění nebo úraz, které si vyžadují nutnou a neodkladnou péči. Typicky se jedná o zranění při autonehodě, o náhlý kolaps nebo úraz v práci. V rámci pojištění mají klienti nárok na léčbu dalších onemocnění, vždy ale platí, že se nesmí jednat o diagnózy, které byly stanoveny už před samotným počátkem pojištění (např. rakovina, HIV, Alzheimerova či Parkinsonova choroba). V základní verzi je pojistná částka 60 000 EUR, ve variantě „Welcome Plus“ až 80 000 EUR.
Komplexní volba pro rodinu
SV pojišťovna se postará nejen o zaměstnance, ale také o všechny členy rodiny, proto nabízí současně další varianty pro děti nebo těhotné ženy. V rámci volby „Prenatal“ se kryjí finanční nároky na těhotenství nebo porod, u pojistky „Baby“ zase na novorozeneckou péči. Ke všem produktům je k dispozici nonstop asistenční linka, která funguje pro hlášení pojistných událostí, ale pomůže též s vyhledáním smluvních lékařů. Pojištění nelze uzavřít při chronických onemocněních, jako je cirhóza jater, nebo závažných duševních nemocech, například při schizofrenii.