CRM neboli řízení vztahů se zákazníky je zákaznicky orientovaný management, který pomáhá firmám tvořit a aktivně udržovat vztahy zákazníky. Lze jej použít k ukládání informací o zákaznících, sledování obchodních interakcí a v neposlední řadě k řízení provozu zákaznických služeb. Díky CRM mohou firmy lépe porozumět zákazníkům a poskytovat jim lepší služby. Jaké konkrétní přínosy můžete očekávat i vy?
Používání CRM přináší pro společnosti množství klíčových výhod. Uvádíme několik hlavních důvodů, proč se investice do kvalitní aplikace vyplatí i vám.
Zvýšení prodeje
CRM pomáhá firmám zlepšit a zefektivnit prodejní proces. Umožňuje sledování interakce se zákazníky a poskytuje tak podrobný obraz o průběhu obchodů od začátku až do konce. Díky komplexním informacím mohou prodejní týmy lépe identifikovat potenciální zákazníky, přeměnit jejich potenciální zájem na prodej a zvýšit loajalitu stávajících zákazníků.
Efektivita každodenní rutiny
CRM automatizuje mnoho všedních úkolů souvisejících s obsluhou zákazníků. Konkrétně jde o procesy jako zadávání dat a vytváření zpráv. Zaměstnanci se díky tomu mohou soustředit na důležitější úkoly - například poskytování zákaznické podpory a vytváření nových produktů či služeb.
Spokojenější zákazníci
CRM pomáhá podnikům lépe porozumět zákazníkům. Díky bedlivému monitoringu chování lze zkvalitnit a personalizovat služby, což v konečném důsledku pomáhá při budování loajality a vede ke zvýšení spokojenost klientely.
Nižší náklady
Díky efektivnějšímu provozu mohou firmy snižovat náklady. Automatizace všedních úkolů a konsolidace informací o zákaznících do jednoho centrálního systému snižuje potřebu manuální práce, a tedy i k výrazným úsporám nákladů.
Resumé? Využívání systému CRM je nezbytné pro každou firmu, která chce zůstat konkurenceschopná na současném trhu. Aktivním využíváním klíčových výhod mohou podniky zlepšit své prodejní procesy, zvýšit efektivitu, zlepšit spokojenost zákazníků a snížit náklady.
Ale jaké řešení zvolit? Dobrou volbou je například eWay-CRM – český Outlook CRM, který si oblíbily i firmy v zahraničí. Základní verzi FREE lze používat zdarma po neomezenou dobu, placenou variantu PREMIUM si můžete bezplatně vyzkoušet po dobu 30 dní.